Sega Saturn si pomohla k prodejům maskotem, který mlátil zákazníky

Sega Saturn je dnes už spíše zapomenutá relikvie herní historie, která se proslavila jen pár kousky úspěšných her. Svou (neslavnou) pověst zpečetila také prohrou v konzolových válkách v polovině 90. let. Tehdy nebyla úplně populární a držela až za úspěšnými konkurenty, kterými byli Nintendo 64 a PlayStation. Pozoruhodnou výjimkou se ale stala krátká doba na konci 90. let, kdy Sega zorganizovala zvláštní reklamní kampaň. Během ní maskot Segy doslova nakopával lidem zadek.

Fiktivní charakter na podporu Segy Saturn se jmenoval Segata Sanshiro a hrál ho herec Hiroshi Fujioka. Tenhle pán byl populární svou rolí japonského superhrdiny, který jezdil na motorce a jmenoval se Kamen Rider.

Kamen Rider
zdroj: youtube.com

Nekoupíš? Zaplatíš!

Sanshiro byl ze začátku realistická postava, jehož jasným cílem bylo přesvědčit lidi, aby si koupili konzoli Sega Saturn za každou cenu, a to pozoruhodným způsobem. V jedné reklamě neochotného zákazníka udusil k smrti. V jiné zase dalšího přehodil do asfaltu při poloviční rychlosti zvuku. Tyhle reklamy byly přitom mířené na dětskou cílovou skupinu a byly hrané dětmi.

Sega Saturn si pomohla k prodejům maskotem, který mlátil zákazníky
zdroj: youtube.com

Když vyšlo najevo, jak jsou reklamy populární, změnila Sega zjevně strategii i charakter hrdiny reklamních spotů. Z putujícího bojového umělce, který se zasazoval o výhody hraní na Sega Saturn prostřednictvím náhodných rvaček, se stala doslova nadlidská bytost. Ta v dalším spotu nesla obří Sega Saturn přes hory, a doslova jej proměnila v živoucí zbraň.

Sega Saturn si pomohla k prodejům maskotem, který mlátil zákazníky
zdroj: youtube.com

Když výhrůžky prodávají

V pozdějších reklamách se ukazuje Sanshiro jako schopný čehokoliv – od vykopnutí baseballového míčku do oběžné dráhy po vrhání dospělého muže přes fotbalové hřiště. Samozřejmě pokračoval v bití mladistvých, a mezi tím vším lidem říká, aby si koupili konzoli Sega Saturn. Vždy s výhrůžkou v podtextu: pokud nechtějí, aby použil svoje smrtící schopnosti proti nim.

Segata Sanshiro
zdroj: youtube.com

Vygradované finále

Tyto reklamy razantně pomohly s prodejem Segy Saturn v Japonsku. A japonský trh byl také jediný, kde byla konzole prodávanější než konkurenční Nintendo 64 i PlayStation. Segata Sanshiro měl dokonce takový dopad na prodeje Saturnu, že Sega, místo aby reklamy přestala vysílat, vytvořila naopak další reklamu, kde tentýž hrdina zastaví naváděnou raketu, která míří na sídlo Segy. Střelu odvrátí do vesmíru, kde se obětuje pro blaho lidí dole. Pěkně prošpikovaná metafora, jak Sanshiro zachránil firmu od potenciálního finančního krachu.

Z „padoucha“ nečekaný hrdina

Za připomenutí ale stojí i konec této poslední reklamy, kde Sanshiro vybouchne do usměvavého judo-ducha a zazní jeho poslední, po tisící opakovaná slova: „Musíte hrát na Sega Saturn!

Sega Saturn si pomohla k prodejům maskotem, který mlátil zákazníky
zdroj: youtube.com

Ondřej Čapek
Just some guy writing on the internet.

Podobné články

Nejoblíbenější

Megalodon: mytický vrcholný predátor mohl sežrat cokoli, co se mu dostalo do cesty

Gigantický vrcholný predátor v oceánu neměl soupeře. Co bylo příčinou jeho vyhynutí, když byl megalodon tak vysoko v potravním řetězci?

Římané budovali sochy svého největšího nepřítele. Co je k tomu vedlo?

Význam sochy dnes chápeme trochu jinak, zatímco Římané je považovali za symbol síly impéria. Ale proč zvěčňovat nepřítele?

Žralok jako hrozba. Jaká je šance, že vás napadne? Co dělat, když se to stane?

Žralok je na vrcholu potravního řetězce. Řídí se instinkty, ale někdy dělá chyby. Jaká je šance, že zaútočí? Jak se zachovat?