Rebrandovaný a „nový“ McDonald’s v Rusku odstartoval divoce: řetězec prodal v den svého otevření rekordních 120 000 burgerů, řekl generální ředitel sítě restaurací.
„Za celou dobu, co McDonald’s v Rusku působí, jsme nikdy neviděli takový denní obrat,“ nechal se slyšet Oleg Paroev. Ten je bývalým generálním ředitelem McDonald’s Russia a nyní se na pozici vrátil.
McDonald’s opustil ruský trh v květnu 2022 po 32 letech působení v zemi. Jako důvod společnost uvádí „humanitární krizi způsobenou válkou na Ukrajině a ukvapené, nepředvídatelné pracovní prostředí“. Americký řetězec rychlého občerstvení předprodal ruský podnik místnímu držiteli licence, podnikateli Alexandru Govorovi.
Fastfoody byly znovu otevřeny pod novým názvem „Vkusno i tochka“, což v překladu znamená „chutné a je to“. V Moskvě a jejím okolí se 12. června 2022 otevřelo celkem 15 přeznačených poboček, dalších 35 otevřelo následující den. Fotografie z otevření Vkusno i tochka ze začátku měsíce června ukazují restaurace plné hostů.
Rebrandované pobočky McDonald’s mají jen povrchní změny, omezené na nápisy, loga a uniformy. Většina položek na novém menu je stále vyrobena ze stejných ingrediencí a připravena na vybavení, které používal americký McDonald’s. Pouze Big Mac, McFlurry a Happy Meal, na které má americký řetězec ochrannou známku, jsou nedostupné. Ostatní produkty jsou identické.
Vkusno i tochka si klade za cíl otevřít dalších 1000 poboček po celém Rusku během čtyř až pěti let. Z toho tvoří 850 restarací rebrandované pobočky McDonald’s. Podle majitele Govora je do konce června 2022 v plánu otevřít zhruba čtvrtinu z nich.
Paroev se nechal slyšet, že je otevření na nových místech výzvou, protože se „významné procento“ produktů dováží. Je ale velmi optimistický.
„Naší hosté si na nový název zvyknou a pochopí, že už nejsou v „Mekáči“, ale v „tochka“, řekl Paroev.
zdroj: Reuters, McDonald’s Corporate, Insider, New York Post