Příběh muže, který zemřel po 19 hodin dlouhém sezení u hry World of Warcraft

World of Warcraft znají od jeho prvního vydání v listopadu 2004 miliony lidí po celém světě. Hardcore hráči, příležitostní hráči, ale i lidé, kteří sami nehrají a o hře jen slyšeli. Společnost Blizzard Entertainment přišla s online titulem v tu nejvhodnější dobu a postavila ho na úspěchu předchozích her. Frančíza Warcraft odstartovala svou existenci real-timovou strategií Warcraft: Orc & Humans v roce 1994. O deset let později pak vzniklo masově nejpopulárnější MMORPG na světě.

Téměř dvě desetiletí je tento online herní svět útočištěm pro miliony hráčů, kteří tráví čas plněním questů a achievementů. Mnohdy se jedná o stovky (nebo tisíce) hodin hraní. Blizzard Entertainment držel po většinu času pozornost fanoušků tím, že do titulu pumpoval velké množství obsahu, ať už ve hře samotné nebo mimo ni. World of Warcraft napevno pronikl do herní kultury.

Existují ale i kousky historie World of Warcraft, které zanechaly smutnou stopu na dlouholeté radosti, kterou hra přináší. Ta zahrnuje incident, při kterém jeden hráč zemřel.

Kolaps během hraní World of Warcraft

Není neobvyklé, že hráči hrají několik hodin v kuse, zejména u takových požíračů času, jako jsou MMORPG. Koncept otevřeného světa v kombinaci se sdílenými aktivitami s ostatními hráči dělá z těchto titulů perfektní bezednou díru, do které se mohou hráči zcela ponořit. To má samozřejmě i své stinné stránky.

Wu Tai hrál World of Warcraft celých 19 hodin v kuse, během nichž seděl v internetové kavárně v čínské Šanghaji. Čtyřiadvacetiletý mladík se najednou zhroutil. Lidé v jeho blízkosti si všimli, že není v pořádku. Hsin Lo, který byl vedle Wu Taie, k tomu vypověděl: „Najednou jsem ho slyšel zasténat a když jsem se otočil, abych viděl, co se stalo, byl úplně bledý a vypadal nesvůj. Otřel si ústa kapesníkem, na kterém byla krev.

Ostatní návštěvníci kavárny zavolali záchrannou službu, ale Wu zkolaboval a přivolaná pomoc ho nedokázala resuscitovat. Oficiální příčina smrti není veřejnosti známa, ale existuje velké množství zdravotních problémů, které mohou být spojeny s dlouhým sezením, jako je několikahodinové hraní her.

Dlouhodobé sezení může způsobit hodně škody

Dlouhé sezení bez přestávek pro pohyb může být pro lidské tělo daleko nebezpečnější, než si většina z nás myslí. Některé vedlejší účinky pravidelného dlouhodobého sezení jsou vysoký krevní tlak, zvýšená hladina cholesterolu nebo vysoká hladina cukru v krvi. Dalším problémem, který může vyplynout ze sedavého chování, je hluboká žilní trombóza. Ta nastává, když se v jedné nebo více hlubokých žilách v těle, obvykle na nohou, vytvoří krevní sraženina neboli trombus. Tyto krevní sraženiny se tvoří po obdobích nečinnosti.

I když není jasné, co způsobilo v roce 2015 smrt Wu Taie po jeho devatenáctihodinovém maratonu hraní World of Warcraft, je to ponurý způsob, jak lidem připomenout, aby si během dlouhého sezení dělali přestávky. Ať už jde o práci, cestování nebo plnění úkolových linek ve hře, existují vedlejší účinky, které mohou nastat při dlouhé fyzické nečinnosti. U Wu Taie došlo nejspíš ke kombinaci několika faktorů, roli pravděpodobně sehrála dehydratace a celkové vyčerpání organismu.

Minimální doba fyzické aktivity by měla být údajně alespoň 30 minut denně. To znamená, že je maratón v hraní stále možný a nekonečná zábava ve hrách jako World of Warcraft se nevylučuje. Všechno má ale své meze.

zdroj: History Computer, The Mirror, Mayo Clinic

Podobné články

Nejoblíbenější

Titan: co se stane s lidským tělem během imploze?

Ponor k vraku Titanicu skončil katastrofou. Titan implodoval a všichni na palubě zemřeli. Co se stane, když dojde k implozi?

Když se Japonsko pokusilo bombardovat USA vodíkovými balóny

Během 2. světové války sáhlo Japonsko k neotřelému nápadu. Přibližně 9300 balónů s výbušninami bylo unášeno k americkým břehům.

Největší masožravý dinosaurus v Evropě byl nalezen na Isle of Wight

Desetimetrový dvounohý predátor s krokodýlí hlavou je dosud největší masožravý dinosaurus, nalezený na území Evropy.