Série Assassin’s Creed se vyvíjí a vlastní přizpůsobení vzhledu postavy už v titulech napevno zakotvilo. Rané outfity z počátečních dílů ale znamenaly pro všechny charaktery víc, než jen krásnou estetiku. Každý oblek si vzal designovou inspiraci z doby, do které byl příběh zasazený, ať už to byly pytlové košile z italské renesance nebo velké knoflíky v koloniální éře. První hra vyšla v roce 2007 a obleky v ní i v následujících dílech odkazovaly na celé téma kolem protagonistů a jejich příběhu.
V prvním Assassin’s Creed nosili Assassini podobné bílé róby s červenými šerpami, které představují oddanost a loajalitu k systému víry a svobodné vůle. Altaïr Ibn-La’Ahad udělá špatné rozhodnutí, které ho zbaví hodnosti i zbraní, a tak se vydává na výpravu s cílem pokořit se a získat zpět důvěru. Svojí tradiční assassinskou róbou ukazuje neochvějnou loajalitu jejich Přesvědčení (Creed). Pokračuje v tom i roky poté a v těchto barvách i umírá. Altaïrův oblek ukazuje jeho oddanost svým ideálům. Zároveň se stal předobrazem pro jeho následovníky po další staletí.
Eziova trilogie zažehla sérii slávu
Eziův oblek představuje dědictví odkazu a spravedlnost. Když jsou zabiti jeho otec a bratři, objeví Ezio Auditore da Firenze assassinský oblek svého otce a začne pátrat po vrazích, aby se pomstil. Zpočátku se v obleku necítí dobře, má pocit, že mu nepatří a je s ním pouze ve stínu otce. Během příběhu se Ezio dozvídá o Předvědčení, nachází svůj smysl pro spravedlnost a metaforicky tak otcův oblek vyplňuje. V pokračování Brotherhood a Revelations se jeho oblečení mění, aby odráželo fakt, že se stal Ezio mistrem Assassinů, jejich vůdcem a světoběžníkem. Oblek je otcovým odkazem, který syna naviguje napříč životem, až do dospělosti a dál.
Connor Kenway, vlastním jménem Ratonhnhaké:ton z Assassin’s Creed III, nosí oblek, svědčící o jeho vnitřním konfliktu. Ten představuje smíšený původ domorodého obyvatele Ameriky s koloniálním Američanem. Connor ztratí matku díky útoku britských templářů a žije pod neustálým souzením ze strany Američanů. Jeho oblečení ale ukazuje, že svou pokrevní linii na obou stranách neskrývá. Kabát je inspirovaný koloniální érou jeho mentora Achillea, ale Connor se nevyhýbá svým kořenům kmene Mohawků a jeho zbraně i doplňky jsou inspirované jeho lidem. Přestože nosí svůj kabát, dokazuje, že bude nadále bojovat za ně i za sebe, kdykoliv a kdekoliv.
Black Flag přinesl první velkou změnu
Pirát Edward Kenway oblečení Assassina ukradne od zrádce a přeběhlíka, aby si zachránil život. Dostane se tak mimoděk do války mezi Assassiny a Templáři, kde nechává svůj další osud na vrtkavé štěstěně námořníka. Jak příběh hry postupuje, Edward si oblek přizpůsobuje a najde nový účel, být součástí Bratrstva Assassinů a účastnit se jejich nadčasového boje. Ke konci hry je oblek plně očištěn od své zrádné minulosti a stává se vizuální reprezentací Edwardova znovuzrození v Assassina. Je zároveň jakýmsi vykoupením za jeho dosavadní hříchy.
Rané obleky v Assassin’s Creed možná neumožňují nekonečné možnosti úprav vzhledu, ale mají svou reprezentativní váhu. Jejich design vypráví silné příběhy a nositelé tyto příběhy oživují a přidávají do vyprávění další nové detaily. Do povědomí fanoušků se tyto ikonické vzhledy zapsaly napevno. V pozdějších hrách série už nenajdeme jedinečný oblek, a hráči si vytvářejí svou vlastní ideální podobu hlavního protagonisty. Obleky jako takové už ale v současných hrách podobně silný dopad nemají.