Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém

Kultovní RPG titul Baldur’s Gate se v roce 2020 dočká pokračování. To vzniká v Larian Studios, které proslavila herní série Divinity. Vše tak nasvědčuje tomu, že je licence Baldur’s Gate 3 v dobrých rukách. Už teď je ale jasné, že nový počin někoho nepotěší. Důvodem není nic méně důležitého, než soubojový systém ve hře. Ten nebude probíhat v reálném čase, jako tomu bylo u předchozích titulů. Čeká nás tahový způsob boje.

Výprava může začít
zdroj: imgur.com

Pěkně po lopatě

O co jde? Baldur’s Gate je výprava ve stylu Dračího Doupěte. Na startu si hráč vybere skupinu až šesti dobrodruhů, se kterými se vydá za problémy do světa. Další možností je hlavní charakter, který svoje parťáky potká cestou. K dispozici jsou rasy jako trpaslíci, vznešení, lesní nebo temní elfové, půlčíci (hobiti), půlorkové nebo lidé. Každý má povolání jako válečník, hraničář, zloděj, mág, kněz, druid… a tak dále. Celou partu je třeba mít vyváženou tak, aby v průběhu hry a hlavně během bojů obstála.

Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém
zdroj: imgur.com

Ten dělá to a ten zas tohle

Právě souboje jsou nedílnou součástí hry a vždy probíhaly v reálném čase – abyste mohli naráz „obsluhovat“ šest členů party, bylo možné je kdykoli pozastavit. Strategicky zadáte příslušné kouzlo a na koho jej seslat, na koho vystřelit z kuše, koho vzít přes hlavu čepelí apod. Odpauzujete a sledujete, jak vaši hrdinové konají. Nepřátelé mezitím dělají to samé a je na vás, kdy pauznete a zadáte nové povely: přesun, útok, vypití lektvaru, seslání kouzla nebo léčení atd. Tento způsob boje byl charakteristický právě pro Baldur’s Gate.

Novinkou je tahový soubojový systém
zdroj: imgur.com

Nový soubojový systém

Sequel s touto variantou nepočítá. Baldur’s Gate 3 nechá „zahrát“ příslušný pohyb nebo aktivitu hráče a nepřítele tak, že se vystřídají, jako během šachů. Tento způsob tedy opět umožní svůj další krok pečlivě uvážit, ale průběh celé bitky se znatelně mění. Vliv Divinity je patrný na první pohled a není tak velkým rizikem strach, jak hráči tahový způsob boje přijmou. Vzhledem k tomu, kolik let uběhlo od prvního Baldur’s Gate, je pravděpodobné, že bude komunita k titulu přistupovat jako k úplně nové hře.

Novinkou je tahový soubojový systém
zdroj: imgur.com

Když to začalo

Herní veteráni by o Baldur’s Gate mohli vyprávět dlouho. Fantasy RPG má na svědomí dnes slavné studio BioWare a těžko uvěřit, že původní hra vyšla už v roce 1998. Celé dobrodružství se odehrává ve světě Forgotten Realms a jako herní mechaniky využívá papírová pravidla systému Advanced Dungeons & Dragons (AD&D), které stálo vzorem pro naše jednodušší Dračí Doupě. Hra se dočkala velké popularity, kterou snad ještě překonal druhý díl Baldur’s Gate II: Shadows of Amn z roku 2000. Na tento úspěch navázaly tituly již zaniklého Black Isles Studios, které také využívají pravidla D&D: Icewind Dale (2000) a Icewind Dale II (2002). Hry dostaly i výživné datadisky a během let se právoplatně staly klenoty svého žánru.

Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém
zdroj: imgur.com

Pohled do tváře i vrtkavé hody kostkou

Baldur’s Gate 3 přináší další novinky. Vůbec poprvé bude možné hru sledovat z pohledu třetí osoby. Dialogy přibližují kameru přímo k postavám a je tak možné vidět jejich pohyby a mimiku. Pokud vás unavují dlouhé dialogy, jejich tvar má být únosný i pro méně trpělivé. Příjemný je také fakt, že se hra stále řídí pravidly D&D a většina akcí se tak rozhoduje virtuálními hody kostkou. Když padne jednička na dvacetistěnné kostce, to zkrátka naštve. Štěstěna a vztekání se tak bude patřit k Baldur’s Gate i nadále.

  • Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém
  • Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém
  • Baldur’s Gate 3: další díl legendárního RPG mění soubojový systém

Žádné vodění za ručičku

Snahou tvůrců je také to, aby měl veškerou svobodu rozhodování na svědomí hráč. Ten tak nebude muset volit jen mezi cestou menšího zla, ale skutěčně rozhodnout vlastní reakci na danou situaci. Lákavé jsou i některé další prvky: co takhle přidat do vlastní party upíra? Datum vydání je zatím stanovené na květen 2020, ale v Larian Studios nespěchají a chtějí hru vypustit tehdy, až budou s její podobou maximálně spokojeni. Tento přístup nezbývá než pochválit i za cenu, že budeme čekat déle.

zdroj: youtube.com

Podobné články

Nejoblíbenější

Megalodon: mytický vrcholný predátor mohl sežrat cokoli, co se mu dostalo do cesty

Gigantický vrcholný predátor v oceánu neměl soupeře. Co bylo příčinou jeho vyhynutí, když byl megalodon tak vysoko v potravním řetězci?

Římané budovali sochy svého největšího nepřítele. Co je k tomu vedlo?

Význam sochy dnes chápeme trochu jinak, zatímco Římané je považovali za symbol síly impéria. Ale proč zvěčňovat nepřítele?

Žralok jako hrozba. Jaká je šance, že vás napadne? Co dělat, když se to stane?

Žralok je na vrcholu potravního řetězce. Řídí se instinkty, ale někdy dělá chyby. Jaká je šance, že zaútočí? Jak se zachovat?