Diablo 4 se pilně připravuje a po jeho oznámení v listopadu 2019 vydal Blizzard další shrnutí aktualizací, jakým směrem se vývoj hry posouvá. Novinky se týkají režimu kooperace při hraní na jedné obrazovce a nastavení uživatelského rozhraní pro ovladače, které využívají hráči na konzolích. Diablo 4 vyjde totiž současně pro všechny platformy.
Dokonale přehledný inventář
Důležitou součástí každého akčního RPG je inventář. Ten se dočkal jedné podstatné změny – nově teď budou všechny předměty zabírat v inventáři stejné místo. Herní veteráni vzpomenou, kolik času strávil přeskládáváním předmětů v batohu, aby se tam všechny ty posbírané zbroje, lektvary, hůlky a prsteny vešly, aby se daly prodat ve městě. Diablo 4 přináší zjednodušení a žádný tetris se nekoná. Každý kus zbroje, každá zbraň nebo předmět obecně bude mít jedno pole v šachovnici.
Vzácnost předmětů pak bude označovat rámeček. Vylepšeny byly i textury, takže každý item v inventáři působí mnohem realističtěji. Po Diablu 3 je právě tohle něco, po čem hráči volají.
Action bar pro konzole vlevo
Základ pro hraní Diabla je středové menu, kde se zobrazují aktivní skilly, celkové zdraví a magická energie. Pro hráče na konzolích nabídne nově Diablo 4 umístění akční lišty v levém rohu. Tahle změna počítá s hraním na televizní obrazovce, od které hráči sedí několik metrů daleko. Pro klasické hraní na PC by bylo uhýbání očima do levého rohu příliš náročné, takže tady zůstane nastavení tradiční a hráči budou mít možnost volby, jestli si panel posunou do rohu.
Vylepšení gaučové kooperace
Co se týká kooperačního režimu na jedné obrazovce, nově teď budou moci oba hráči obsluhovat svůj inventář najednou a nebudou muset čekat, než to udělá jeden nebo druhý. Hra je navíc vyvíjena současně pro PC i konzole, takže se soustředí na unifikaci ovládání pro myš, klávesnici i ovladače. Každý způsob ovládání bude mít plnou podporu a přechod mezi nimi bude intuitivní a více sjednocený, než jak tomu bylo u Diabla 3. To bylo chystané primárně na PC, aby se následně přetavila verze pro konzolové hráče.
Důraz na surovou realističnost
Blizzard dále slibuje přepracování každé skupiny nepřátel, na které ve hře narazíme. Jejich zpracování bude temnější a realističtější. Každá skupina má několik archetypů a samozřejmě se vrátí spousta klasickým nestvůr, které hráči dobře znají. Boj je pomalejší, více metodičtější a působí tak skutečněji. Vypadá to, že Diablo 4 bude přesně takové, jaké si ho hráči přejí.