Diablo 4: jak se liší nový strom dovedností od Diabla 3

Report od vývojářů z Blizzard Entertainment představuje zásadní změny v systému dovedností a talentů pro nadcházející Diablo 4. Na základě zpětné vazby hráčské komunity dostali fanoušci za pravdu s tím, že byl předchozí systém pro Diablo 3 příliš jednoduchý. Blizzard přepracovává Diablo 4 s cílem umožnit hráčům vytvořit výrazné charakterové buildy s konkrétním zaměřením pro své herní postavy, tak jako to dokázalo letité Diablo 2 z roku 2000. Změnami v systému skillů a talentů tak mohou hráči očekávat rozsáhlé rozdíly, které by měla většina z nich uvítat kladně.

Diablo 4: jak se liší nový strom dovedností od Diabla 3
zdroj: diablo4.blizzard.com

První náhled na skill tree

Jak fungují stromy dovedností předvedl Blizzard v poslední aktualizaci novinek pro Diablo 4. Jako příklad uvádí skill tree pro Čarodějku (Sorceress). Prvním překvapením je, že diagram vypadá jako strom nejen obrazně, ale i doslova. Ten je posetý uzly a každý z nich představuje různé aspekty postavy, jako jsou schopnosti (hranaté ikony) a pasivní vylepšení daných schopností (kulaté ikony). Samotné pasivní dovednosti jsou potom dole u kořenů stromu, takže budou od aktivních skillů zcela odděleny.

Rozdělení skill pointů bude zásadnější

Hráči mohou podle slov vývojářů očekávat, že neodemknou všechny skilly pro postavu během jediného průběhu hrou. To znamená, že opět přijde na řadu staré dobré rozhodování, kterou cestou se ve stromě dovedností vydáme, které schopnosti budeme ignorovat a jak budeme specializovat svou postavu. Mechanismus je tak naprosto odlišný od cesty, kterou se vydalo Diablo 3. Tam se stromový systém v podstatě vytratil. Okamžité přeskládání skillů sice mělo svoje výhody, ale myšlenku herních buildů to úplně změnilo. Diablo 4 bude nutit hráče, aby o vývoji své postavy více přemýšlel.

Pečlivý výběr schopností

Jeden průchod hrou bude znamenat odemčení 30–40 % uzlů na stromě dovedností. Konkrétně pro Čarodějku byl představen systém Enchantment, který je zatím ve fázi testování. Ve slotech pro Enchantment se daný odemčený skill změní na podobný s jiným působením, což umožní ještě více kombinovat herní buildy pro jednotlivé postavy.

Vypadá to, že Blizzard opravdu naslouchá fanouškům, co se týká vývoje nástupce své kultovní značky. Nic to nemění na tom, že je Diablo 4 stále ve vývoji a jeho vydání v nedohlednu. Do té doby se může leccos změnit, každopádně pro fanoušky jsou to zatím skvělé zprávy.

Podobné články

Nejoblíbenější

Megalodon: mytický vrcholný predátor mohl sežrat cokoli, co se mu dostalo do cesty

Gigantický vrcholný predátor v oceánu neměl soupeře. Co bylo příčinou jeho vyhynutí, když byl megalodon tak vysoko v potravním řetězci?

Římané budovali sochy svého největšího nepřítele. Co je k tomu vedlo?

Význam sochy dnes chápeme trochu jinak, zatímco Římané je považovali za symbol síly impéria. Ale proč zvěčňovat nepřítele?

Žralok jako hrozba. Jaká je šance, že vás napadne? Co dělat, když se to stane?

Žralok je na vrcholu potravního řetězce. Řídí se instinkty, ale někdy dělá chyby. Jaká je šance, že zaútočí? Jak se zachovat?