Bojový letový simulátor Star Wars: Squadrons vyjde v říjnu 2020 a hráči budou mít možnost svoje vesmírné stíhačky přizpůsobit v impozantní míře. Vývojáři EA podrobně rozebrali všechny způsoby, jak ve hře vylepšovat vzhled lodě, typy zbraní a další úpravy, až po rukavice pilota, které vidíte na své obrazovce.
Cross-play multiplayer 5v5
Dějově je titul zasazený krátce po událostech Star Wars: Return of the Jedi. Hráči budou létat jak pro rozpadající se Impérium, tak pro začínající Novou Republiku v kampani pro jednoho hráče, která bude střídat obě strany konfliktu. Squadrons bude ale znamenat hlavně online multiplayer 5v5. Ten umožní i revoluční cross-play mezi všemi platformami na PC, PS4 a Xbox One.
Žádné mikrotransakce
Vesmírní stíhači budou mít možnost se vybavit zbraněmi a komponenty, které se odemykají na základě získávání tzv. Requisition points. Ty hráči získají přirozeně během hraní a EA se zavázala, že ve Star Wars: Squadrons nebudou žádné mikrotransakce.
Aktivní a pasivní perky
Lodě budou mít šest kompletních slotů (sedm, pokud jsou aktivní štíty), rozdělených na aktivní a pasivní komponenty. Aktivní jsou vázány primárně na zbraně a pomocné prvky, jako torpéda, astromechy nebo protiopatření na rušení nepřátelských raket. Pasivní součásti ovlivňují motory, trup, štíty a umožňují hráči vyladit silné nebo slabé stránky jejich lodě. Například, hráč vybaví loď perkem, který ztěžuje jeho zaměření pro nepřítele, ale prodlužuje dobu na obnovení jeho štítů. K dispozici bude pět slotů pro preferované konfigurace lodí.
Od nátěru lodi po talisman na palubce
Hra obsahuje také množství kosmetických úprav. Jejich odemčení bude záviset na získávání Glory points, které se dají proměnit za změny vzhledu stíhačky zvenku i uvnitř kokpitu. Patří sem barvy, loga, obtisky a jiné drobnosti. Měnit lze i vzhled pilota, od kombinézy a přilby až po boty. Piloti Nové Republiky budou i mimozemské rasy, zatímco piloti Impéria jsou vždy lidé. K dispozici bude také možnost přepnout na klasický vzhled lodi ze Star Wars, takže může hráč všechny své přizpůsobené prvky skrýt ostatním.
Usedněte do kokpitu legendárních lodí
Hloubka možností úprav je veliká. Je povzbuzující, že v EA přenechali jejich kontrolu v rukou hráčů. Star Wars: Squadrons sice nabídne kosmetické prvky k předobjednávkám hry, ale vše ostatní se obejde bez mikrotransakcí, které hráči nevidí rádi. Hra se tak vyhne debaklu s loot boxy, které pronásledují Star Wars: Battlefront II. Podle toho, jak hráči budou moci manipulovat se správou energie lodi, rovnováhou štítů a dalším nastavením, to vypadá, že se Star Wars: Squadrons stanou nástupcem klasického titulu Star Wars: TIE Fighter, který měl premiéru v roce 1994.