V závodě v Dingolfingu byla zahájena výroba nového modelu BMW 4 Coupé, které ohromilo velikostí masky chladiče. Tradiční bavorácké ledvinky se v průběhu let zvětšují, ale korunu tomu nasadila aktuální generace řady 7, následovaná mamutím modelem X7. Hlavně na velkém SUV nejsou obří dvoj-ledvinky tak markantní, ale nová „čtyřka“ se jejich vzhledem skutečně vymyká. Nová éra BMW byla zahájena.
Tohle mají v Číně rádi
Ať už patříte mezi ty, kterým se opulentní design ledvinek líbí nebo ne, vysvětlení automobilky vás neuspokojí. Prvek totiž BMW obhajuje tím, že má za cíl přiblížit se vkusu čínských zákazníků. Ti představují stále větší kupní sílu vozů značky, takže se jim mnichovští snaží jít na ruku. Kritické hlasy z řad fanoušků BMW zkrátka neobstojí, protože cílem je vydělávat. Ledvinky protažené až ke spodnímu nárazníku si tak už před premiérou nového BMW 4 Coupé vysloužily přezdívku bobří zuby. Je ale pravda, že je svým vzhledem vůz opravdu agresivní.
Co bude pod kapotou?
BMW 4 Coupé má k dispozici čtyři motorizace. Zážehové modely zastupují 420i (135 kW/300 Nm) a 430i (190 kW/400 Nm). Vznětové jsou 420d (140 kW/400 Nm) a 420d xDrive, který má navíc pohon 4×4. Pod kapotou je vždy čtyřválcový motor o objemu 2 litry, kterému pomáhá jedno dmychadlo twin-scroll, navzdory zavádějícímu názvu TwinPower Turbo. Kdysi tradiční řadový šestiválec od BMW je dostupný až u páté varianty, kterou je model M440i xDrive Coupé. Třílitrový motor má 275 kW (374 hp) a točivý moment 500 Nm.
Automobilismus se (v Evropě) mění
Dá se očekávat, že se protažené mega-ledvinky časem objeví i na dalších modelech značky. Aktuálně automobilka představila i nové BMW řady 5, které si i po úpravě designu zachovalo tvář modelu, který nahrazuje. U této limuzíny se revoluce koná hlavně pod kapotou, kde došlo kvůli Evropské unii ke snižování objemu motorů. Všechny varianty mají na výpomoc mild hybridní techniku. Nově přijdou plug-in hybridní varianty 530e a 530e xDrive ve verzi sedan i touring, přičemž první dostane na podzim i svižnější motorizaci 545e xDrive.