Původní koncept byl představen už v roce 2009, ale s hotovým automobilem mohli zákazníci odjet v roce 2014. BMW i8 vypadalo jako vůz budoucnosti a stalo se prvním supersportem s plug-in hybridním pohonem. Jeho design byl už tehdy nadčasový, protože stejně futuristicky působí i dnes. Vůz ale není výjimečný jen svým vzhledem: netypický pohon, unikátní mix uhlíkových vláken a hliníku, první automobil s laserovými světlomety. Teď model definitivně končí a z výrobní linky sjelo 18 posledních kusů BMW i8 Roadster, každé s unikátními prvky.
Ostré zrychlení a zanedbatelná spotřeba
Technické parametry i8 jsou u tohoto segmentu naprosto ojedinělé. Tříválcový benzinový motor 1,5 TwinPower Turbo pohání zadní nápravu a spolupracuje s elektromotorem, který má na starosti tu přední. Dohromady dávají 275 kW (374 koní) a točivý moment 570 Nm. Z tohoto součtu obstarává 231 koní a 320 Nm spalovací motor, zatímco elektromotor dodává 143 koní a okamžitý točivý moment 250 Nm. Díky tomu a hmotnosti pouhých 1485 kg vystřelí vůz z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Samotný elektromotor má dojezd jen 55 kilometrů, ale spalovací motor dokáže jet se spotřebou 2 litry na 100 km. BMW i8 tak vypadá jako malý zázrak.
Příliš jiné
Problém, který stojí za koncem modelu i8, je jeho pořizovací cena. První generace byla dostupná za částku 3,7 mil. Kč, druhá z roku 2018 pak za 3,4 mil. Kč. A tady je kámen úrazu – automobil je prostě drahý i pro cílovou skupinu zákazníků, kterou musíte přemlouvat, aby za tu sumu nesáhli raději po klasickém Porsche 911. Prodeje byly relativně slabé v Evropě i Spojených státech a automobil se navíc potýká také s velkým poklesem hodnoty. Přestože budí i8 na silnici zaslouženou pozornost, nebylo nikdy přijato tak, jak si v Mnichově slibovali. Během prvního roku jej v Evropě pořídilo něco přes 2000 zákazníků, zatímco každý další rok jich bylo kolem 1000.
Soumrak BMW i8
BMW nemá za i8 žádnou náhradu. Díky současné situaci s automobilismem v Evropě se tak stal tento model součástí šetření a snahy zbavit se té nejméně užitečné zátěže. Zdá se to být přitom na škodu, protože BMW i8 je opravdu unikátní. Kdyby ho automobilka nabídla i ve variantě s konvenčním pohonem, mohl být lehký sporťák v nabídce dál. Lpění na hybridním pohonu udělalo z vozu příliš drahou a odlišnou hračku, která vzbudila velkou pozornost, ale své ambice neproměnila. I přes 20 tisíc prodaných kusů tak vůz v roce 2020 končí. I tak se BMW i8 svou výjimečností zapsalo do historie motorismu.