BMW i8 definitivně končí. Poslední kusy opustily závod v Lipsku

Původní koncept byl představen už v roce 2009, ale s hotovým automobilem mohli zákazníci odjet v roce 2014. BMW i8 vypadalo jako vůz budoucnosti a stalo se prvním supersportem s plug-in hybridním pohonem. Jeho design byl už tehdy nadčasový, protože stejně futuristicky působí i dnes. Vůz ale není výjimečný jen svým vzhledem: netypický pohon, unikátní mix uhlíkových vláken a hliníku,  první automobil s laserovými světlomety. Teď model definitivně končí a z výrobní linky sjelo 18 posledních kusů BMW i8 Roadster, každé s unikátními prvky.

Poslední modely i8 před závodem v Lipsku
zdroj: press.bmwgroup.com

Ostré zrychlení a zanedbatelná spotřeba

Technické parametry i8 jsou u tohoto segmentu naprosto ojedinělé. Tříválcový benzinový motor 1,5 TwinPower Turbo pohání zadní nápravu a spolupracuje s elektromotorem, který má na starosti tu přední. Dohromady dávají 275 kW (374 koní) a točivý moment 570 Nm. Z tohoto součtu obstarává 231 koní a 320 Nm spalovací motor, zatímco elektromotor dodává 143 koní a okamžitý točivý moment 250 Nm. Díky tomu a hmotnosti pouhých 1485 kg vystřelí vůz z 0-100 km/h za 4,4 sekundy. Samotný elektromotor má dojezd jen 55 kilometrů, ale spalovací motor dokáže jet se spotřebou 2 litry na 100 km. BMW i8 tak vypadá jako malý zázrak.

BMW i8 definitivně končí. Poslední kusy opustily závod v Lipsku
zdroj: press.bmwgroup.com

Příliš jiné

Problém, který stojí za koncem modelu i8, je jeho pořizovací cena. První generace byla dostupná za částku 3,7 mil. Kč, druhá z roku 2018 pak za 3,4 mil. Kč. A tady je kámen úrazu – automobil je prostě drahý i pro cílovou skupinu zákazníků, kterou musíte přemlouvat, aby za tu sumu nesáhli raději po klasickém Porsche 911. Prodeje byly relativně slabé v Evropě i Spojených státech a automobil se navíc potýká také s velkým poklesem hodnoty. Přestože budí i8 na silnici zaslouženou pozornost, nebylo nikdy přijato tak, jak si v Mnichově slibovali. Během prvního roku jej v Evropě pořídilo něco přes 2000 zákazníků, zatímco každý další rok jich bylo kolem 1000.

BMW i8 definitivně končí. Poslední kusy opustily závod v Lipsku
zdroj: press.bmwgroup.com

Soumrak BMW i8

BMW nemá za i8 žádnou náhradu. Díky současné situaci s automobilismem v Evropě se tak stal tento model součástí šetření a snahy zbavit se té nejméně užitečné zátěže. Zdá se to být přitom na škodu, protože BMW i8 je opravdu unikátní. Kdyby ho automobilka nabídla i ve variantě s konvenčním pohonem, mohl být lehký sporťák v nabídce dál. Lpění na hybridním pohonu udělalo z vozu příliš drahou a odlišnou hračku, která vzbudila velkou pozornost, ale své ambice neproměnila. I přes 20 tisíc prodaných kusů tak vůz v roce 2020 končí. I tak se BMW i8 svou výjimečností zapsalo do historie motorismu.

BMW i8 definitivně končí. Poslední kusy opustily závod v Lipsku
zdroj: press.bmwgroup.com

Podobné články

Nejoblíbenější

Titan: co se stane s lidským tělem během imploze?

Ponor k vraku Titanicu skončil katastrofou. Titan implodoval a všichni na palubě zemřeli. Co se stane, když dojde k implozi?

Když se Japonsko pokusilo bombardovat USA vodíkovými balóny

Během 2. světové války sáhlo Japonsko k neotřelému nápadu. Přibližně 9300 balónů s výbušninami bylo unášeno k americkým břehům.

Největší masožravý dinosaurus v Evropě byl nalezen na Isle of Wight

Desetimetrový dvounohý predátor s krokodýlí hlavou je dosud největší masožravý dinosaurus, nalezený na území Evropy.