Jednodušší, minimalistické a transparentní. Nové logo mnichovské automobilky BMW prošlo redesignem a přizpůsobuje se aktuálním trendů. Modrobílý kulatý štítek zůstal přirozeně zachován, stejně jako velká písmena BMW nad ním. Černá barva kolem je ale pryč a ikonický znak tak působí dvourozměrně a průhledně. Není to žádná šokující zpráva, protože se během let logo upravovalo již několikrát.
Čisté a jednodušší
„Nová transparentní varianta loga má naše zákazníky pozvat, aby se stali součástí světa BMW,“ vysvětluje strategii nového designu Vice President pro oddělení pro zákazníky, Jens Thiemer. Je pravda, že logo působí více „smart“ a odlehčeně. BMW tímto krokem v podstatě následuje stejné kroky, jako udělaly v nedávné době Škoda nebo Volkswagen. Zároveň bylo ale řečeno, že bude toto nové logo využíváno hlavně pro účely reprezentace. Zatím to vypadá, že se na vozech neobjeví. Aktuálně se ale ukázalo na kapotě nového elektrického modelu i4.
Vrtule je mýtus, který stále žije
Mnozí lidé se domnívají, že znak BMW reprezentuje roztočenou vrtuli. Tento mýtus se předával ze všech stran a docela slušně se uchytil. Automobilka za to ale může sama, když natiskla propagační materiály, kde byl emblém vyobrazen přímo ve vrtuli. Poprvé se to stalo už v roce 1929, znovu pak v roce 1942. Dvě modrá a dvě bílá pole na střídačku ale znázorňují barvy tradičního erbu Bavorska, jednoho ze šestnácti zemí Spolkové republiky Německo, kde má automobilka své kořeny. Hlavní stan se dodnes nachází v Mnichově.
Nové logo má jedno omezení
S pozměněným logem si automobilka na jednu stranu trochu přidělala starosti. Zmizení černého rámečku totiž způsobilo, že jsou kolem „erbu“ jen bílé linie. Ani písmena nemají podklad, což se může stát neřešitelným při potisku propagačních materiálů, transparentů, cedulí nebo bannerů na webu. Drtivá většina takového podkladu je totiž právě bílá, což je logické. Nové logo tak bude muset mít vždy nějaký jiný podklad.