Citroën C4 Cactus ještě nevypadal lépe. Edice C-Series se zaměřuje na detaily

Když se na silnicích objevil první Citroën C4 Cactus, vzbuzoval v kolemjdoucích překvapení. V roce 2014 byl design malého SUV neobvyklý a pozornost poutal hlavně prvek plastových bublin, které byly na všech dveřích zvenku. Svým vzhledem vůz někoho lákal, zatímco jiní ho zavrhovali a přezdívali mu „auto naruby“. Citroën dělá věci zkrátka jinak, ale nová generace vozu C4 z roku 2018 sporné prvky odstranila a model se stal přitažlivějším širšímu publiku. C-Series pak nabízí prvky, které umožní se odlišovat.

Citroën C4 Cactus ještě nevypadal lépe. C-Series se zaměřuje na detaily
zdroj: citroencommunication-echange.com

Drobnosti potěší

Na detailech záleží. U C4 C-Series sou to sytě červené barevné prvky kolem mlhovek, dole na boku dveří a červené pruhy v horní části opěradel uvnitř. Cactus je charakteristický svým odpružením, které využívá hydraulické dorazy. Tato technologie  během jízdy navozuje posádce vozu pocit, že se auto na silnicí plavně vznáší. Přestože prvek zajišťuje komfort při cestování, nesedne každému. C4 není pro závodníky nebo řidiče, kteří mají rádi sportovnější styl jízdy. Není to o tom, že by Cactus neuměl zrychlit nebo plaval v zatáčkách, jen tento jízdní dojem upřednostní na silnici klidnější povahy.

Citroën C4 Cactus ještě nevypadal lépe. C-Series se zaměřuje na detaily
zdroj: citroen.cz

Měkce přes nerovnosti

C4 Cactus patří spíš do města, kde se cítí nejlépe i vzhledem k motorizaci. U nás se vůz nabízí s benzínovým motorem 1.2 PureTech 110 (81 kW) nebo s dieselovým 1.5 BlueHDi 100 (73 kW). Oba jsou velmi úsporné nabídnou i slušnou dynamiku. Nic dalšího nečekejte, Cactus nepatří mezi ostré hatchbacky a k dispozici je u obou motorizací šestistupňová manuální převodovka, která se vyznačuje opravdu dlouhými dráhami řazení. Nic pro dravé jezdce. Pohlcování nerovností ale funguje – na dlažebních kostkách, nerovnostech našich špatně opravovaných silnic i zpomalovacích prazích, tam všude pocítíte houpavý pocit vznášedla.

Citroën C4 Cactus ještě nevypadal lépe. C-Series se zaměřuje na detaily
zdroj: citroencommunication-echange.com

Tmavá mu sluší

Citroën C4 Cactus je auto, jehož hodnocení je opravdu subjektivní záležitost. Platí to nejen pro jízdní vlastnosti, ale i pro vnější vzhled, který si ovšem proti první generaci významně polepšil. Totéž se dá říct i o interiéru, ale pokud znáte vozy Citroën, nezaskočí vás to. Prostoru i pohodlí má posádka uvnitř dostatek. Edice C-Series startuje na 415 tisících, ale jinak se Cactus s benzínem 1.2 vejde do 400 tisíc.

Podobné články

Nejoblíbenější

Messerschmitt Me 262: před 80 lety vzlétla nejnebezpečnější stíhačka 2. světové války

Proudová stíhačka Messerschmitt Me 262 vzlétla poprvé v červenci 1944. V éře vlády pístových motorů byla jako zjevení.

Meraxes gigas: obrovský masožravý dinosaurus dostal jméno podle draka ze Hry o trůny

Obřího masožravce vykopali v Argentině. Jak dostal Meraxes gigas své jméno a k čemu sloužily jeho typické krátké tyrannosauří paže?

Extrémní teploty na Měsíci: je na něm větší teplo nebo zima než kdekoli na Zemi

Měsíc, který vidíme na obloze, má na svém povrchu propastné teplotní rozdíly. V porovnání se Zemí se jedná o naprosto extrémní teploty.