Citroën C5 Aircross Hybrid vstoupil na český trh. Jaké jsou jeho ceny a jízdní dojmy?

Stejně jako ostatní automobilky na našem kontinentu, i Citroën se snaží vyhovět normám Evropské unie výrobou elektrifikovaných modelů. Automobilka už má s takovými vozy zkušenosti, ale teprve nyní přichází s plu-in hybridní novinkou. Citroën C5 Aircross Hybrid kombinuje zážehový motor 1.6 PureTech s elektromotorem. Ten spalovací nabídne výkon 133 kW/300 Nm, zatímco elektrický 81 kW/320 Nm. Oba dohromady pak poskytují 165 kW a 360 Nm, což nejsou vůbec špatná čísla.

Denně jen na elektřinu

O řazení se stará výhradně osmistupňová automatická převodovka a poháněná je pouze přední náprava. Akumulátor má kapacitu 13,2 kWh a pouze na elektrický pohon ujede Citroën C5 Aircross Hybrid 55 km. Tato vzdálenost nevypadá na první pohled nijak závratně, ale automobilka dobře zná své zákazníky. Ti v drtivé většině nenajedou víc než 40 km na jeden zátah denně, takže je představa jízdy bez spalovacího motoru reálná. Při udávaných emisích 32 g CO2 na jeden kilometr tak auto spadá do kategorie elektromobilů a lze tak využívat všech výhod.

Citroën C5 Aircross Hybrid vstoupil na český trh. Jaké jsou jeho ceny?
zdroj: citroencommunication-echange.com

Jako na motorovém člunu

Vůz je primárně určený do města, kde řidič nejlépe uplatní všechny jeho vlastnosti. Citroën používá tlumiče s hydraulickými dorazy, které opravdu dobře pohlcují všechny nerovnosti a vytváří dojen, že se automobil vznáší nad vozovkou. Přirozeně to není nic pro dravé jezdce, kteří budou zaskočení tím, jak se C5 Aircross naklání v zatáčkách. I takové řidiče ale celkový výkon vozu uspokojí, protože to není žádný lenoch. Točivý moment elektromotoru je dostupný okamžitě a automat řadí hned a bez prodlev, což se u některých konkurentů říct nedá. V případě požadavku na maximální výkon se připojí benzinový motor a umí dát vozu patřičné zrychlení.

Ceny nejsou skromné

Nebyl by to plug-in hybrid, kdyby v tom nebyl nějaký háček. Tím je samozřejmě pořizovací cena, která začíná na 895.000 Kč. Jedná se o výbavu Feel se zahrnutím výkupního bonusu 50.000 Kč na starý vůz a zaváděcí slevy 60.000 Kč. Verze Shine, která přidá Full LED světlomety a balík asistentů, už je po zahrnutí slevy na částce 975.000 Kč. Cena se bez odečtení výše zmíněných podmínek okamžitě přehoupne přes jeden milion korun, což citelně zužuje cílovou skupinu zákazníků, kteří by měli o nový Citroën C5 Aircross Hybrid zájem. To je ale současný úděl elektrifikovaných vozů.

Ve výbavě nic nechybí

Automobil nabídne slušný prostor v zavazadlovém prostoru, který má uvnitř objem 460 litrů. Sklopením zadních sedadel vznikne prostor pro 1510 litrů, takže přeprava většího nákladu není problém. Samozřejmostí už je digitální přístrojový panel, který ukazuje dojezdy obou pohonných jednotek, a středový osmipalcový displej s ovládáním klimatizace a navigací. Pod ním je odkládací prostor s indukčním dobíjením pro smartphone. Potěší také překvapivě veliký prostor, který se objeví po odklopení středové loketní opěrky. Je chlazený klimatizací, takže je to taková menší lednička.

kokpit řidiče
zdroj: citroencommunication-echange.com

Délka dobíjení

Citroën C5 Aircross Hybrid je možné nabíjet doma ze standardní 230V zásuvky. Ta má 1,8 kW/8A a celkové nabití trvá 8 hodin. Počítá se tedy s tím, že automobil připojíte přes noc. Zesílená jednofázová zásuvka (3,2 kW/14A) to zvládne za polovinu doby, 4 hodiny. Nejkratší možností je tzv. WallBox, který si můžete nechat namontovat. Jeho parametry jsou 6,6 kW/32A a dobití akumulátoru zvládne za 2 hodiny. Kromě pořizovací ceny WallBoxu (od 15 tis.) je ale nutné mít v příplatkové výbavě jednofázovou palubní nabíječku 7,4 kW, která stojí 8.000 Kč.

digitální přístrojový panel
zdroj: citroencommunication-echange.com

Jaká je spotřeba?

Vůz umí jet kombinovaně za 1,5 litru paliva. Čistě na elektromotor jedete teoreticky za nulu, pokud nebereme v potaz cenu elektřiny. Akumulátor je ale možné dobít i za jízdy. Úplně prázdný je dobije doplna za 70 km jízdy, přičemž automobil má v tu chvíli spotřebu přes 11 l/100 km. Spolu s jízdou čistě na elektromotor z toho vyjde průměrná spotřeba 7,5 litru na sto kilometrů. C5 Aircross s dieselovým dvoulitrem přitom zvládne průměr za sedm litrů. Na delší cestování s hybridní variantou tak po vyčerpání akumulátoru prostě jedete na benzín a dobíjíte až v cíli. Při běžném používání ale palivo opravdu šetříte. Fanoušci plug-in technologií budou nadšeni a Citroën C5 Aircross Hybrid je daleko smysluplnější, než čistě elektrifikovaný pohon.

Citroën C5 Aircross Hybrid vstoupil na český trh. Jaké jsou jeho ceny?
zdroj: newtimes.cz

Podobné články

Nejoblíbenější

Skutečně dokážeme cítit pach strachu a dalších emocí?

Při komunikaci se spoléháme hlavně na jazyk a zrak. Jak podstatnou roli hraje u lidí nos a dokážeme pomocí čichu cítit strach?

Válka o Falklandy: 40 let po konfliktu je „speciální operace“ na ostrovech stále nezacelená rána

Vždy během května jsou Las Malvinas v Argentině v centru pozornosti. Válka o Falklandy je pro spoustu místních stále živým tématem.

Obnovitelné zdroje energie: je možné jimi ze 100 % zásobovat Zemi?

Nenaplnitelná utopie nebo budoucnost přežití lidstva? Mohou naší planetu ze 100 % zásobovat pouze obnovitelné zdroje energie?