V roce 2008 se objevilo na trhu BMW X6, které nastartovalo nový masivní trend ve vozech SUV, tzv. crossover-kupé. Úplně prvním vozem této kategorie bylo ale Infinity FX, které debutovalo už v roce 2002. Tento crossover s nízkým podvozkem a pohonem zadních kol měl daleko elegantnější linie střechy, než jakékoli jiné SUV na trhu. Vůz stanovil standard v tom, jak by mohly vypadat v budoucnu sportovní SUV a nyní se na tento odkaz snaží automobilka navázat se novým Infinity QX55.
Ve stopách vlastního nápadu
Nový vůz značky je v podstatě kupé verze modelu QX50. Alfonso Albaisa, šéf designu Infinity, napřímo přiznal, že se jeho tým snažil vědomě zkopírovat linii střechy původního FX a přenést ji na nové Infinity QX55. Výsledek je perfektní: i když není kupé tak tradiční, jako modely konkurence, vypadá QX55 daleko víc cool a moderněji QX50. Křivka střechy a boční linie vozu se zužují velmi elegantně a nevypadají tak vynuceně jako u konkurenčních crossover-kupé modelů.
Originální je také mřížka chladiče, která vyrostla a má svůj jedinečný vzor. Agresivnější je také přední nárazník a průduchy sání. Pozornost upoutají zadní LED lampy v designu „piano key“. Ve standardu obouvá QX55 dvacetipalcová kola.
Manuál v nabídce není
Hnací ústrojí nabízí jen jedinou variantu: nový VC-Turbo motor z dílny Intinity a Nissanu, který se vyznačuje proměnlivým kompresním poměrem. Přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru má výkon 268 koní a točivý moment 380 Nm. Je spárován s plynule měnitelnou převodovkou. Na rozdíl od modelu QX50, který má pouze přední hnanou nápravu, má každé Infinity QX55 pohon všech kol.
Černá a rudá
Interiér je identický s modelem QX50. Design palubní desky vypadá skvěle a materiály působí pevně a kvalitně. Podivně vypadá jen nad sebou posazená dvojice dotykových displejů, která jakoby nedávala smysl. Kombinace černo-červené je exkluzivní pro model QX55, jediné další barevné možnosti interiéru jsou černá nebo černá/šedá. Obložení může být z hliníku nebo černého dřeva. Žádné modré, krémové a hnědé schéma z QX50 se u QX55 nekoná.
I přes zkosenou střechu je prostor pro cestující vzadu dostačující. Světlá výška pro osoby vpředu je skoro stejná, jako u QX50, zatímco vzadu je jen o 4 cm nižší. Víko kufru je standardně otevírané elektricky a odhaluje nákladový prostor o objemu 762 litrů, se sklopenými zadními sedadly pak 1532 litrů. Nezkosené QX50 má 1824 litrů, což není zase tak markantní rozdíl.
Záplava asistentů
Dostupná výbava je Luxe, Essentials a Sensory, takže zde není žádná vrcholná nabídka Autograph, jako u modelu QX50. Mezi standardní výbavu patří střešní okno, vyhřívaná přední sedadla, bezdrátové nabíjení, podpora Apple CarPlay a Android Auto, Wi-Fi hotspot a dvouzónová klimatizace. Mezi volitelnou výbavu patří chuťovky jako zvukový systém Bose se 16ti reproduktory nebo odvětrávané sedačky. Dále pak adaptivní LED přední světlomety, navigace, head-up displej a třízónová klimatizace.
Každý model Infinity QX55 má automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, systém sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z jízdního pruhu a výstrahu zadního křížového provozu s automatickým brzděním, což je velký pomocník při couvání z řady na parkovišti. Volitelná je sada ProPilot Assist suite, která obsahuje navíc adaptivní tempovat s funkcí asistence řízení a centrování jízdního pruhu. Dále systém rozpoznávání dopravních značek, asistenci pro udržování jízdního pruhu a dešťové senzory pro stěrače.
Odlišnost bude výhodou
Infinity QX55 se povedlo, ale jeho předchůdce FX (a jeho druhá generace) přinesl do hry něco opravdu nového a neokoukaného. To se o novince říci nedá. QX55 je sportovně laděné SUV se zadním pohonem, které bude konkurencí pro německé automobilky, ale je zaměřené hlavně na styl. Model by mohl přilákat Infinity nové zákazníky. Fanoušci japonských automobilů podobné crossover-kupé u konkurence jako Lexus nebo Acura nenajdou. Infinity QX55 by se mělo začít prodávat na jaře 2021 a cena zatím nebyla zveřejněna. Začínat bude ale někde na milionu korun.