Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX

V roce 2008 se objevilo na trhu BMW X6, které nastartovalo nový masivní trend ve vozech SUV, tzv. crossover-kupé. Úplně prvním vozem této kategorie bylo ale Infinity FX, které debutovalo už v roce 2002. Tento crossover s nízkým podvozkem a pohonem zadních kol měl daleko elegantnější linie střechy, než jakékoli jiné SUV na trhu. Vůz stanovil standard v tom, jak by mohly vypadat v budoucnu sportovní SUV a nyní se na tento odkaz snaží automobilka navázat se novým Infinity QX55.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Ve stopách vlastního nápadu

Nový vůz značky je v podstatě kupé verze modelu QX50. Alfonso Albaisa, šéf designu Infinity, napřímo přiznal, že se jeho tým snažil vědomě zkopírovat linii střechy původního FX a přenést ji na nové Infinity QX55. Výsledek je perfektní: i když není kupé tak tradiční, jako modely konkurence, vypadá QX55 daleko víc cool a moderněji QX50. Křivka střechy a boční linie vozu se zužují velmi elegantně a nevypadají tak vynuceně jako u konkurenčních crossover-kupé modelů.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Originální je také mřížka chladiče, která vyrostla a má svůj jedinečný vzor. Agresivnější je také přední nárazník a průduchy sání. Pozornost upoutají zadní LED lampy v designu „piano key“. Ve standardu obouvá QX55 dvacetipalcová kola.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Manuál v nabídce není

Hnací ústrojí nabízí jen jedinou variantu: nový VC-Turbo motor z dílny Intinity a Nissanu, který se vyznačuje proměnlivým kompresním poměrem. Přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru má výkon 268 koní a točivý moment 380 Nm. Je spárován s plynule měnitelnou převodovkou. Na rozdíl od modelu QX50, který má pouze přední hnanou nápravu, má každé Infinity QX55 pohon všech kol.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Černá a rudá

Interiér je identický s modelem QX50. Design palubní desky vypadá skvěle a materiály působí pevně a kvalitně. Podivně vypadá jen nad sebou posazená dvojice dotykových displejů, která jakoby nedávala smysl. Kombinace černo-červené je exkluzivní pro model QX55, jediné další barevné možnosti interiéru jsou černá nebo černá/šedá. Obložení může být z hliníku nebo černého dřeva. Žádné modré, krémové a hnědé schéma z QX50 se u QX55 nekoná.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

I přes zkosenou střechu je prostor pro cestující vzadu dostačující. Světlá výška pro osoby vpředu je skoro stejná, jako u QX50, zatímco vzadu je jen o 4 cm nižší. Víko kufru je standardně otevírané elektricky a odhaluje nákladový prostor o objemu 762 litrů, se sklopenými zadními sedadly pak 1532 litrů. Nezkosené QX50 má 1824 litrů, což není zase tak markantní rozdíl.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Záplava asistentů

Dostupná výbava je Luxe, Essentials a Sensory, takže zde není žádná vrcholná nabídka Autograph, jako u modelu QX50. Mezi standardní výbavu patří střešní okno, vyhřívaná přední sedadla, bezdrátové nabíjení, podpora Apple CarPlay a Android Auto, Wi-Fi hotspot a dvouzónová klimatizace. Mezi volitelnou výbavu patří chuťovky jako zvukový systém Bose se 16ti reproduktory nebo odvětrávané sedačky. Dále pak adaptivní LED přední světlomety, navigace, head-up displej a třízónová klimatizace.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Každý model Infinity QX55 má automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, systém sledování mrtvého úhlu, varování před vybočením z jízdního pruhu a výstrahu zadního křížového provozu s automatickým brzděním, což je velký pomocník při couvání z řady na parkovišti. Volitelná je sada ProPilot Assist suite, která obsahuje navíc adaptivní tempovat s funkcí asistence řízení a centrování jízdního pruhu. Dále systém rozpoznávání dopravních značek, asistenci pro udržování jízdního pruhu a dešťové senzory pro stěrače.

Infinity QX55 2022 navazuje na původního ducha crossover-kupé FX
zdroj: infinitiusa.com

Odlišnost bude výhodou

Infinity QX55 se povedlo, ale jeho předchůdce FX (a jeho druhá generace) přinesl do hry něco opravdu nového a neokoukaného. To se o novince říci nedá. QX55 je sportovně laděné SUV se zadním pohonem, které bude konkurencí pro německé automobilky, ale je zaměřené hlavně na styl. Model by mohl přilákat Infinity nové zákazníky. Fanoušci japonských automobilů podobné crossover-kupé u konkurence jako Lexus nebo Acura nenajdou. Infinity QX55 by se mělo začít prodávat na jaře 2021 a cena zatím nebyla zveřejněna. Začínat bude ale někde na milionu korun.

Podobné články

Nejoblíbenější

Skutečně dokážeme cítit pach strachu a dalších emocí?

Při komunikaci se spoléháme hlavně na jazyk a zrak. Jak podstatnou roli hraje u lidí nos a dokážeme pomocí čichu cítit strach?

Válka o Falklandy: 40 let po konfliktu je „speciální operace“ na ostrovech stále nezacelená rána

Vždy během května jsou Las Malvinas v Argentině v centru pozornosti. Válka o Falklandy je pro spoustu místních stále živým tématem.

Obnovitelné zdroje energie: je možné jimi ze 100 % zásobovat Zemi?

Nenaplnitelná utopie nebo budoucnost přežití lidstva? Mohou naší planetu ze 100 % zásobovat pouze obnovitelné zdroje energie?