Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie

Automobily se bez klimatizace už hezkých pár let neobejdou. Někteří na ni nedají dopustit a téměř ji nevypínají. Jiní ji naopak užívají střídmě a jen ve stavu nejvyšší nouze. O lepší kvalitu vzduchu v kabině vozu se postarají nové technologie, které vyvíjí v Hyundai Motor Group. Firma představila tři klimatizační prvky, které si kromě modelů značky později naleznou cestu i na globální trh.

Technologie After-Blow

After-Blow znamená v případě klimatizace vysoušení výparníku. Systém odstraňuje kondenzovanou vodu a potlačuje tak růst plísní v klimatizačním systému. Ten může během horkých letních dní způsobovat nepříjemný zápach. Kondenzovaná voda odtéká z výparníku  po vypnutí motoru přirozeným způsobem. Trvá to zhruba 30 minut a poté se systém After-Blow na 10 minut aktivuje. Výparník se dokonale vysuší a zmizí i všechny zbytky kondenzované vody ze vzduchových kanálů. Během této operace klimatizační systém automaticky natáhne venkovní vzduch, aby nedošlo ke zvýšení vlhkosti.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

V případě nízkého stavu nabití autobaterie se funkce sama vypne, aby zabránila úplnému vybití akumulátoru. Stará se o to inteligentní senzor akumulátoru IBS. Funkce se nezapne ani v případě, že byla klimatizace delší dobu bez provozu nebo během nízkých venkovních teplot.

Jak funguje technologie After-Blow
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Režim Multi-Air

Tento režim využívá několik speciálních výdechů ventilační soustavy, když jsou zapnuté funkce klimatizace a topení. Stará se tak o příjemnější prostředí v interiéru automobilu. Zároveň nechává vzduch mírně proudit. Je rozváděn nejen tradičními výdechy klimatizace, ale i novými, pro tento účel dodatečnými výdechy na předních sedadlech řidiče a spolujezdce. To snižuje rychlost proudění vzduchu, i když je jeho přiváděný objem stejný. Kontakt vzduchu s cestujícími je tak minimalizován a cestování je příjemnější. Režim Multi-Air lze podle potřeby zapnout a vypnout.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Technologie Fine Dust Indicator

Vyhodnocování množství jemného prachu v reálném čase se postará o kvalitu vzduchu uvnitř vozidla. Řidič má navíc k dispozici číselné údaje, díky kterým může kvalitu vzduchu zvyšovat změnou nastavení. Systém zobrazuje úroveň znečištění podle koncentrace ultra jemných částic (PM 2,5) ve vzduchu v interiéru auta. Modrá barva značí rozsah od 0 do 15 μg/m3, zelená od 16 do 35 μg/m3, oranžová od 36 do 75 μg/m3 a červená 76 μg/m3 a vyšší.

Vyhodnocování množství jemného prachu
zdroj: hyundaimotorgroup.com

V případě, kdy při zapnuté funkci překročí množství ultra jemných částic hranici 36 μg /m3, se spustí režim čištění vzduchu ve vozidle. Stupeň rychlosti ventilátoru bude automaticky nastaven mezi 3 a 8, zapne se klimatizace a aktivuje režim vnitřní cirkulace vzduchu. Tím dojde ke snížení vlhkosti vzduchu v interiéru. Pokud je třeba vyměnit filtr klimatizace, system na to řidiče upozorní, stejně jako na případné vyčištění zanesených rohoží nebo sedadel.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Podobné články

Nejoblíbenější

Titan: co se stane s lidským tělem během imploze?

Ponor k vraku Titanicu skončil katastrofou. Titan implodoval a všichni na palubě zemřeli. Co se stane, když dojde k implozi?

Když se Japonsko pokusilo bombardovat USA vodíkovými balóny

Během 2. světové války sáhlo Japonsko k neotřelému nápadu. Přibližně 9300 balónů s výbušninami bylo unášeno k americkým břehům.

Největší masožravý dinosaurus v Evropě byl nalezen na Isle of Wight

Desetimetrový dvounohý predátor s krokodýlí hlavou je dosud největší masožravý dinosaurus, nalezený na území Evropy.