Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie

Automobily se bez klimatizace už hezkých pár let neobejdou. Někteří na ni nedají dopustit a téměř ji nevypínají. Jiní ji naopak užívají střídmě a jen ve stavu nejvyšší nouze. O lepší kvalitu vzduchu v kabině vozu se postarají nové technologie, které vyvíjí v Hyundai Motor Group. Firma představila tři klimatizační prvky, které si kromě modelů značky později naleznou cestu i na globální trh.

Technologie After-Blow

After-Blow znamená v případě klimatizace vysoušení výparníku. Systém odstraňuje kondenzovanou vodu a potlačuje tak růst plísní v klimatizačním systému. Ten může během horkých letních dní způsobovat nepříjemný zápach. Kondenzovaná voda odtéká z výparníku  po vypnutí motoru přirozeným způsobem. Trvá to zhruba 30 minut a poté se systém After-Blow na 10 minut aktivuje. Výparník se dokonale vysuší a zmizí i všechny zbytky kondenzované vody ze vzduchových kanálů. Během této operace klimatizační systém automaticky natáhne venkovní vzduch, aby nedošlo ke zvýšení vlhkosti.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

V případě nízkého stavu nabití autobaterie se funkce sama vypne, aby zabránila úplnému vybití akumulátoru. Stará se o to inteligentní senzor akumulátoru IBS. Funkce se nezapne ani v případě, že byla klimatizace delší dobu bez provozu nebo během nízkých venkovních teplot.

Jak funguje technologie After-Blow
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Režim Multi-Air

Tento režim využívá několik speciálních výdechů ventilační soustavy, když jsou zapnuté funkce klimatizace a topení. Stará se tak o příjemnější prostředí v interiéru automobilu. Zároveň nechává vzduch mírně proudit. Je rozváděn nejen tradičními výdechy klimatizace, ale i novými, pro tento účel dodatečnými výdechy na předních sedadlech řidiče a spolujezdce. To snižuje rychlost proudění vzduchu, i když je jeho přiváděný objem stejný. Kontakt vzduchu s cestujícími je tak minimalizován a cestování je příjemnější. Režim Multi-Air lze podle potřeby zapnout a vypnout.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Technologie Fine Dust Indicator

Vyhodnocování množství jemného prachu v reálném čase se postará o kvalitu vzduchu uvnitř vozidla. Řidič má navíc k dispozici číselné údaje, díky kterým může kvalitu vzduchu zvyšovat změnou nastavení. Systém zobrazuje úroveň znečištění podle koncentrace ultra jemných částic (PM 2,5) ve vzduchu v interiéru auta. Modrá barva značí rozsah od 0 do 15 μg/m3, zelená od 16 do 35 μg/m3, oranžová od 36 do 75 μg/m3 a červená 76 μg/m3 a vyšší.

Vyhodnocování množství jemného prachu
zdroj: hyundaimotorgroup.com

V případě, kdy při zapnuté funkci překročí množství ultra jemných částic hranici 36 μg /m3, se spustí režim čištění vzduchu ve vozidle. Stupeň rychlosti ventilátoru bude automaticky nastaven mezi 3 a 8, zapne se klimatizace a aktivuje režim vnitřní cirkulace vzduchu. Tím dojde ke snížení vlhkosti vzduchu v interiéru. Pokud je třeba vyměnit filtr klimatizace, system na to řidiče upozorní, stejně jako na případné vyčištění zanesených rohoží nebo sedadel.

Klimatizace pro lepší dýchání v autě. Postarají se o to nové technologie
zdroj: hyundaimotorgroup.com

Podobné články

Nejoblíbenější

Megalodon: mytický vrcholný predátor mohl sežrat cokoli, co se mu dostalo do cesty

Gigantický vrcholný predátor v oceánu neměl soupeře. Co bylo příčinou jeho vyhynutí, když byl megalodon tak vysoko v potravním řetězci?

Římané budovali sochy svého největšího nepřítele. Co je k tomu vedlo?

Význam sochy dnes chápeme trochu jinak, zatímco Římané je považovali za symbol síly impéria. Ale proč zvěčňovat nepřítele?

Žralok jako hrozba. Jaká je šance, že vás napadne? Co dělat, když se to stane?

Žralok je na vrcholu potravního řetězce. Řídí se instinkty, ale někdy dělá chyby. Jaká je šance, že zaútočí? Jak se zachovat?