Když máte sportovní cabrio, nepočítáte s ním jako s autem na nákup. Chcete se projet a poslouchat u toho zvuk motoru. Lexus LC 500 Convertible navíc pohání osmiválec s charakteristickým výrazným projevem, který ocení každý milovník aut. Někdy je ale potřeba střechu zatáhnout a zvolnit tempo. V takovou chvíli možná raději oceníte uvnitř vozu klid. LC 500 Convertible tohle umí díky technologii aktivního potlačování šumu.
Adaptivní komfort pro sluch
Při vývoji vozu v Lexusu mysleli právě na fakt, že plátěná stahovací střecha neposkytuje dostatečné odhlučnění vnějších zvuků, obzvlášť pokud samotný vůz disponuje osmiválcovým motorem. Využili proto akustickou technologii ke sladění projevu motoru s harmonickými kmitočty zvukového spektra, které jsou pro naše uši příjemné. Aktivní potlačování hluku odfiltruje zvukové kmitočty na palubě vozu tím, že generuje zvuky se stejnou amplitudou, které mají ale opačnou fázi. Prostřednictvím audiosystému tak potlačují nízké frekvence projevu motorového ústrojí.
Řev motoru nebo ticho jako v kupé
Lexus LC 500 Convertible údajně poskytne v kabině se zataženou střechou stejnou atmosféru, jakou nabízí varianta Coupe. To také využívá akustické technologie pro harmonizaci zvuků a monitorovací mikrofon má umístěný na střeše. To přirozeně v případě Convertible nešlo, takže je mikrofon ukrytý v hlavové opěrce řidiče. Toto umístění si ale vyžádalo vývoj algoritmu, který umožňuje technologii využít v jakékoli poloze sedadla. O potlačení hluku z úložného prostoru se také stará množství zvukotěsných a akusticky pohlcujících materiálů.
Technologie a tradice dohromady
Pod kapotou je LC 500 Convertible zvíře, které ctí klasiku: benzínový motor V8 o objemu 5.0 je atmosférický a pohání zadní nápravu. Poskytuje 351 kW (477 koní) a kroutící moment 540 Nm. Plný výkon je dostupný vysoko v 7100 otáčkách. Na manuál ale zapomeňte, o řazení se stará desetistupňový automat. Vůz se nabízí i ve variantě LC 500h jako hybrid, ale tam bestiální osmiválec nenajdete.