Do Švýcarska míří prvních deset vozidel XCIENT Fuel Cell, které vyrobila automobilka Hyundai Motor Company. Stala se tak prvním dodavatelem těžkých nákladních vozidel, které pohání palivové články. O hnací sílu se stará vodík a každý tahač má dvě sady palivových článků, každou s výkonem 95 kW (celkově 190 kW). Tahače mají sedm nádrží, do kterých se vejde 32 kg vodíku a doplnění paliva do vozidla trvá 8 až 20 minut. Dojezd na jednu náplň je zhruba 400 km, vzdálenost se ale může lišit podle tonáže nákladu nebo převýšení trasy.
Řešením je vodík
Palivové články jsou pro nákladní dopravu vhodné zejména díky rychlosti doplnění paliva i možnosti relativně dlouhého dojezdu. Obzvlášť ve srovnání s čistě elektrickým pohonem, který je pro logistiku nevhodný. Technika palivových článků poskytne stroji s nákladem dostatek energie i v horských terénech. Hyundai v současnosti vyvíjí také tahač pro dálkovou dopravu, který bude mít dojezd až 1000 km na jednu nádrž vodíku.
XCIENT Fuel Cell jako průkopník
Hyundai počítá s použitím čistého vodíku, který se vyrábí pomocí elektrické energie z vodních elektráren. Automobilka má za cíl vyvolat trvalou poptávku na vodík, díky které zabezpečí společnost Hydrospider, která provozuje průmyslovou výrobu vodíku. Tento obchodní projekt má potenciál růstu a Hyundai má v plánu postupně vybudovat ve Švýcarsku vodíkovou infrastrukturu. Síť plnicích stanic pro nákladní vozidla tak otevírá prostor k rozšíření pro osobní automobily s palivovými články.