Diablo 3 bylo původně plánované jako další World of Warcraft

Podle Maxe Schaefera, CEO Runic Games a bývalého vývojáře Blizzardu, bylo Diablo 3 plánované tak, aby obsahovalo rozsáhlé online prvky pro multiplayer. V rozhovoru pro I.Eat.Games doslova řekl, že když se vývoj hry dával do pohybu, bylo Diablo 3 zpočátku koncipované jako MMO. Tým měl v úmyslu udělat Diablo verzi World of Warcraft. Blizzard tyto plány rychle změnil, což byl jeden z důvodů, proč Schafer ze společnosti odešel a založil vlastní, dnes zaniklé Flagship Studios.

Diablo 3 zaznamelo velký úspěch, přestože se hra výrazně liší od svého předchůdce, Diabla 2 (2000). V době svého vydání se jednalo o nejrychleji prodávaný herní titul vůbec. Hra dostala postupně dvě rozšíření, Reaper of Souls z roku 2014 a Rise of The Necromancer z roku 2017. Oba expansiony rozšířily hru o nové herní třídy, režimy a eventy. Blizzard Diablo 3 neustále oživuje vydáváním nových sezón, které pokračují i v roce 2021. Přestože si mnozí hráči stěžují na repetitivnost, spousta jich zůstává titulu stále věrná.

Druhý expansion pro Diablo 2?

K původním plánům na Diablo 3 se na svém twitteru vyjádřil i David Brevik. Ten pracoval ve studiu Blizzard North, které stvořilo první Diablo, Diablo 2 a jeho rozšíření Lord of Destruction. Divize Blizzard North byla později v roce 2005 zrušena. Podle Brevika mělo Diablo 3 klást důraz na online funkce pro multiplayer, aby se série vydala novým směrem. Brevik také prozradil, že byly zrušeny plány na druhé rozšíření pro Diablo 2. To mělo do hry přinést nové oblasti a osmou herní postavu, kterou byl Cleric.

Hráči a fanoušci Diabla nyní hledí do minulosti i budoucnosti franšízy současně. Jako první bylo odhalené Diablo Immortal, určené pro mobilní zařízení. Jeho oznámení se setkalo s velkým nesouhlasem hráčů a Blizzard si za to vysloužil nelichotivou a dodnes trvající kritiku, směřující hlavně na adresu společnosti Activision, která je vydavatelem a současným vlastníkem Blizzardu. Společnost tak v roce 2019 přispěchala s odhalením plánů na Diablo 4, skutečného následovníka série. Datum vydání chystané hry ale není potvrzené a je stále v nedohlednu.

Klasika nikdy nevyjde z módy

Začátkem roku 2021 pak bylo oznámené Diablo 2: Ressurected, čistý remaster nejslavnějšího titulu franšízy. Blizzard tak po dvaceti letech převlékl kultovní hru do vysokého rozšíření a kromě PC je poprvé možné její hraní i na konzolích. Remaster vychází na PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S. Součástí je expansion Lord of Destruction a nově hra umožňuje cross-progression nebo multiplayer pro osm hráčů. Titul je dispozici od 23. září 2021 jako digitální nákup přes battle.net.

Diablo 2 bylo pro Blizzard obrovským úspěchem a jeho remaster se setkal s velkým nadšením fanoušků. Přenesení do současnosti vítají jak veteráni hry z doby jejího původního vydání, tak vlastníci současné generace konzolí. Je škoda, že nikdy nedošlo na ambiciózní druhé rozšíření. Na druhou stranu, kdyby v roce 2012 vyšlo Diablo 3 v podobě svého původního konceptu, možná by nikdy nedošlo na remaster Diabla 2, ani na netrpělivě očekávané Diablo 4.

Podobné články

Nejoblíbenější

Megalodon: mytický vrcholný predátor mohl sežrat cokoli, co se mu dostalo do cesty

Gigantický vrcholný predátor v oceánu neměl soupeře. Co bylo příčinou jeho vyhynutí, když byl megalodon tak vysoko v potravním řetězci?

Římané budovali sochy svého největšího nepřítele. Co je k tomu vedlo?

Význam sochy dnes chápeme trochu jinak, zatímco Římané je považovali za symbol síly impéria. Ale proč zvěčňovat nepřítele?

Žralok jako hrozba. Jaká je šance, že vás napadne? Co dělat, když se to stane?

Žralok je na vrcholu potravního řetězce. Řídí se instinkty, ale někdy dělá chyby. Jaká je šance, že zaútočí? Jak se zachovat?